Czym jest T-shirt wie każdy z nas i zapewne każdy z nas ma przynajmniej jeden w swojej szafie. To prosta koszulka z delikatnym wycięciem przy szyi, krótkimi rękawkami , przylegająca do ciała. Nazwa T-shirt jest związana z kształtem odzieży. Prosty fason sprawia, że T-Shirt po rozłożeniu ma kształt litery T.

Na początku swojej kariery T-Shirt pełnił funkcję bielizny, stąd również inna nazwa - często stosowana wymiennie – podkoszulek, ponieważ na początku XX wieku T-Shirt stanowił część bielizny żołnierskiej. Pierwsze T-shirty (tylko w białym kolorze) nosili jedynie mężczyźni, dopiero wiele lat później ta część odzieży zyskała uznanie również w oczach kobiet.

Brando i Dean ambasadorami T-shirtu

Do popularyzacji tej części garderoby znacznie przyczyniły się kultowe postaci ze świata kina jak Marlon Brando i James Dean. Brando w filmie Tramwaj zwany pożądaniem, a Dean w filmie Buntownik bez powodu popisali się nie tylko doskonałą grą aktorską, ale również umięśnionym ciałem odznaczającym się pod dopasowanym materiałem T-Shirtu.

T-Shirt reklamowy

W wyborach prezydenckich w USA w 1948 po raz pierwszy pojawił się T-shirt reklamowy. Slogany wydrukowane na koszulkach miały zachęcać wyborców do głosowania na Thomasa Dewey’a.

Dziś T-Shirt reklamowy ma wiele wcieleń. Nie tylko za sprawą różnorodności dostępnych fasonów, ale również dlatego, że znacznie zwiększyły się możliwości w nanoszeniu wzorów na powierzchnię tekstylną.

Więcej o możliwościach nanoszenia wzorów na koszulki przeczytacie tutaj:

http://blog.allbag.pl/index.php/2015/10/06/czy-widzieliscie-juz-nasz-spot-z-metod-nanoszenia-wzorow/

Podobał Ci się artykuł?

Podziel się nim! 🙂